Mardi

2015-06-22 ¤ 19:24:33
 
 
 
 
Tisdag var min första dag på den Cojean jag arbetar på (printemps). Under måndagen fick jag en introduktionsdag på en annan restaurang. Efter första dagen mötte George upp mig med en stor bukett rosor och sen åkte vi hem och lagade mat tillsammans. Då jag var ledig dagen efter träffade jag Klara i Bastille på kvällen. Vi drack öl/ sprite då jag bestämt mig för att bli nykterist (vilket kanske kan tyckas är lite komiskt när man vistas i vinets land menmen). Efter drickan promenerade vi och kom till Gare de Lyon och sen åkte jag hem; dödstrött i kropp och ben och sinne och alla delar man möjligtvis kan vara trött i. Den första dagen var otroligt jobbig, det var många sjuka så alla var väldigt stressade och jag fick ingen ordentlig rundvisning av stället vilket innebar att jag inte visste var jag hittade någonting vilket innebar att allt jag gjorde tog typ dubbelt så lång tid och jag frågade om exakt allt. Första dagar på nya jobb är alltid svåra och det var även denna men som Timbuktu säger; det löser sig, det gör det alltid!


LEAVE A COMMENT:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0