Lediga dagar...

2015-06-23 ¤ 22:28:25
 
 
 
 
 
Mitt favorittorg i Marais med en superbra restaurang!! Hittade dessutom en helt glutenfri affär som har samarbete med en italiensk restaurang vilket innebär att jag kommer kunna gå på restaurang och äta pasta mmm...
 
Både söndag och måndag var jag ledig! Det var verkligen superhärligt att få två dagar efter varandra; känns lite mer som helg då. Under mina dagar var jag på loppis i Porte de Vanves där jag blev kompis med en 60-årig fransos och handlade en trälåda att sätta blommor i för en ynka euro. Dessvärre mådde jag inte alls bra så jag åkte hem och lagade en tomatrisotto och åt jordgubbar. På måndagen åkte jag på blommarknad på Cité och handlade en lavendel. Sen gick jag runt och kollade i Paris innan jag mötte upp G vid hans jobb och vi åkte för att veckohandla. På kvällen förberedde jag lite havrecrunch inför veckan och sen somnade jag. Idag har jag arbetat ett pass mellan 11-19 för första gången. Det måste vara det absolut jobbigaste jag någonsin gjort...var nämligen på "speedy" exakt hela tiden. Hur lång tid ska det behöva gå innan man inte längre är ny och måste göra allt skitjobb? Dock förgyller de gamla franska tanterna vardagen väldigt mycket och idag fick jag höra "vous êtes très agréable avec votre beau sourire" vilket betyder ungefär "ni är väldigt trevlig med ert vackra leende". Kunderna värmer hjärtat lite varje dag vilket gör det så väldigt väldigt värt det trots den där jävla speedyn...

Postat av: Camilla

Tänk om det fanns lite fler fridagar i livet, då kunde du fara runt och uppleva Paris...

Svar: det hade vatt nåt...
Eila Strandmark

2015-06-29 ¤ 10:48:30
URL: http://www.camillaalvensfoto.blogspot.se
Postat av: Estelle

tu me manques...

Svar: toi aussi ma chèrie
Eila Strandmark

2015-06-29 ¤ 21:03:46

LEAVE A COMMENT:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0