#JOUR 1

2014-01-20 ¤ 18:21:52
 
 
 
 
BMT gick i 120 och jag försökte dokumentera samtidigt.
 
 
Kom hem till ett tomt hus, mina känslor ↑.
 
Eget te + vattenkokare på rummet!
 
Huvudet är helt slutkört av alla nya intryck. Kom hem till ett tomt hus. Aj, aj, lite jobbigt. Kändes bättre när VM (värdmamma) och VS (värdsyrra) kom hem. Pratade lite franska innan jag satte mig vid Skype. Dagen har bestått av rundvandringar, metrokortsfix, mobilfix och mer rundvandringar.
 
Dagens kulturkrockar:
Jag är längst i min familj.
Frukosten bestod av vitt bröd med nutella/ sylt eller chokladflingor.
De äter yoghurt till efterrätt (sket i det och joinkade en till frukost).
Vuxna tilltalas med ni.
Trerätters till lunch.
 
Måste säga att jag har en mycket fin familj. Det första VM frågade när hon såg mig var om jag ville ha något att äta (me like!). Har en egen vattenkokare och tepåsar nere på mitt rum, lyx! Middagen serveras klockan 8 här. Ska strax fråga om jag kan hjälpa till och försöka snylta till mig en bättre frukost kommande dagar. Försökte just starta min franska mobil. Trycker frenetiskt på startknappen och inser att jag glömt sätta i batteriet. Tja, allt förändras inte bara för att man åker utomlands...
 
¤ Eila


LEAVE A COMMENT:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0